INSTINKT

Když mě v druhé polovině roku 2023 oslovil majitel firmy INSTINKT.GG věděl jsem, že to bude projekt, který mě bude bavit. Podporuji totiž lokální firmy, které přichází se zásadními změnami a příběhem.
„Potřebujeme čerstvý vítr. Něco, co zaujme lidi hned na první vteřinu. A hlavně, aby to nebyla klasická reklama. Něco víc…“ Tak nějak zněl začátek naší skvělé spolupráce.
INSTINKT.GG je Česká firma, která se specializuje na doplňky stravy z přírodního složení pro profesionální esport hráče ale také pro všechny, kteří bojují se špatnou kvalitou spánku, či nedostatkem energie během dne.


Začínáme s analýzou
Původní obsah, kterou Instinkt ve svých kampaních využíval si nevedl špatně, avšak jsem si všiml značných mezer, díky kterým se nedalo potenciálu využít naplno. Dnes žijeme v rychlé době, kdy divák nemá dostatek času sledovat dlouhá videa, která se mu snaží něco prodat. Stojím si za tím, že se lidé na sociální sítě chodí bavit a odreagovat se od okolního světa.
Pustili jsme se do práce a začali tvořit UGC obsah, který má v kampaních na starosti výkonnostní specialista Jiří Pernica. Již po týdnu od spuštění prvních videí v kampaních na platformách Mety, YouTube i TikToku dorazily první výsledky, které klukům umožnily navyšovat rozpočet díky skvělým výsledkům v podobě nižší ceny za proklik i nákupu.
Jak jsme k těmto výsledkům přišli?
Jak jsme k těmto výsledkům přišli? Celý proces není pouze o natočení produktu a spuštění reklam. Nejprve jsme si ujasnili kdo je cílový zákazník, na kterého obsahem budeme cílit, čemu se chceme vyvarovat a co naopak vyzdvihnout.
Vymyslel jsem scénáře - scénář je úplný základ celé tvorby, bez kterého bychom těžko těchto výsledků docílili. Správná volba slov, délka ale především nápady, kterým stylem, formou či například trendy rozhodovali o tom, zda dokážeme Instinkt odlišit od konkurence a zaujmou diváka.
Výběr správného tvůrce - Dnes už mám kolem sebe menší team super tvůrců, které vedu tvorbou a pomáhají nám ve společném růstu. Avšak z počátku naší spolupráce jsem se sám stal tváří UGC obsahu, který tvořím do dnes.
Natáčení + postprodukce - Vyzkoušeli jsme různé styly natáčení od zábavných scének v různém prostředí, ať už se jednalo o klasickou tvorbu v domácím prostředí, venkovním či speciálních prostředí dle tématu. Vždy jsme došli k závěru, že si nejlépe vedla autentická videa u kterých na první pohled nebylo zřejmé, že se jedná o reklamu a publikum s tímto obsahem reagovalo často pozitivně v komentářích. Jak se poté ukázalo, tak i výsledky v kampaních.
Udělali jsme A/B testy - Nezapomněli jsme také na různé varianty začátků videí/závěrečných CTA (call to action) ze kterých jsme mohli dále ladit náš obsah a připravovat nová témata dle více úspěšného obsahu.
Všechna videa především sám stříhám, pro udržení pozornosti a podpoření konverzí. „Někdy je méně více“ Častokrát se toto osvědčilo hlavně při střihu, kdy publikum na decentně sestříhané video interaguje pozitivněji. Na první pohled není tolik zřejmé, že jde o videa určená do reklam, což je i cílem.
Cesta nekončí, nabíráme obrátky
Po prvním měsíci neleníme, spíše naopak. Po úspěšném prvním měsíci jsme se pustili do vymýšlení plánů pro tvorbu další videí. Začali jsme zapojovat například akce shakeru zdarma, dopravu zdarma ale hlavním cílem bylo se zaměřit na rostoucí trendy a využít jejich potenciál. Proto jsme začli zapojovat nové tvůrce, které sám školím a jejich obsah prochází mýma rukama před vložením do kampaní. Po otestování mnoha kreativ, které se netýkaly jenom samostatného UGC obsahu, ale také grafických videí, jsme další měsíce zakončovali s rekordními obraty ve vyšších statisíců. Objednávky se několikanásobně zvýšily a my jsme vděční, že toho můžeme být součástí.
Mám rád, když někdo dělá dobrý produkt a já mu můžu pomoct ho dostat mezi lidi. A když pak vidím, že jim to reálně zvedne obraty o 30 %, tak to pro mě není jen práce. Je to osobní radost.
Jestli jste značka, co to myslí vážně a chcete videa, která prodávají – Pojďme se spojit! Vymyslíme formát na míru, natočíme, sestříháme, a dostaneme vaši značku tam, kam patří.
